16Kto z nas nie marzy o zrealizowaniu swojej wizji ceremonii ślubnej czy beztroskiej zabawie w tym dniu ? Przygotowania pochłaniają ogrom czasu, a dzisiejsze życie w pędzie potwierdza, że go nie mamy. Po to właśnie powstał zawód jakim jest wedding planner, inaczej znany jako konsultant ślubny.

  Jeżeli zastanawiasz się nad jego zatrudnieniem lub nigdy nie miałeś z nim do czynienia i nie wiesz na czym polega jego praca, napisaliśmy ten artykuł, by rozwiać wszelkie związane z tym wątpliwości. Wielu kojarzy to przede wszystkim ze słowem ORGANIZACJA ."Dlaczego miałabym powierzyć organizację swojego ślubu osobie której nawet nie znam?". "Przyjdę, zatrudnię i co dalej?''.

  Otóż ku wszelkim zarzutom, jakie kierowane są w naszą stronę, wielokrotnie podkreślamy, że zlecenie przygotowań konsultantowi, NIE WIĄŻE SIĘ Z UTRATĄ PRZYJEMNOŚCI wynikającej z dokonywania wyborów. Jednocześnie nadal jest okazją dla narzeczonych do sprawdzenia się w sytuacjach wymagających kompromisu, ponieważ mają szansę przedyskutować swoje wybory. Najważniejszą rolą konsultanta ślubnego jest DORADZAĆ i POMAGAĆ. Co to jednak znaczy w praktyce? W przypadku kompleksowej organizacji ślubu z udziałem konsultanta, to prowadzenie przez cały proces przygotowań. W czasie jego trwania, wedding planner wciela się w takie role jak:

2ORGANIZATOR

Sprowadza się to do przygotowania kilku ofert oraz przedstawienia najbardziej odpowiadających oczekiwaniom, czyli tym na podstawie wcześniej wykonanego kwestionariusza. Przedstawia "za i przeciw" poszczególnych rozwiązań np. odpowiadając na pytania takie jak "Lepszy ślub w lokalu czy w plenerze? "Odpowiada również za kwestie kalendarzowe i finansowe: konsultant powiadamia o zbliżających się terminach płatności, zbiera dowody opłat, organizuje degustacje, oględziny lokalu.

 

KOSZTORYSANT

Bazując na posiadanej bazie podwykonawców, sporządza szacunkowy kosztorys, przybliżając tym koszty jakie trzeba ponieść. Pomaga również znaleźć rozwiązania, by zmieścić się w planowanym budżecie.

 

NEGOCJATOR

W przypadku uzgodnienia najkorzystniejszych warunków współpracy z podwykonawcami. Umiejętność ta przydaje się również w przedstawianiu argumentacji kiedy przyszła para młoda ma inne oczekiwania niż jej najbliżsi. (np matka przyszłej panny młodej jest niechętna do posadzenia gości przy okrągłych stołach. Jako że jesteśmy sprzymierzeńcami przyszłych młodych, pomagamy w takiej sytuacji przedstawić argumenty, które miały by skłonić mamę do zmiany zdania). Biorąc pod uwagę jak często podczas ślubu padają propozycje różnych wyobrażeń, negocjowanie jest czymś nieodłącznym. 

 

5PSYCHOLOG

Bardzo często jesteśmy wsparciem psychicznym. Zawsze mamy czas by wysłuchać obaw i uspokoić w chwilach narastającego stresu. Powszechnie wiadomym jest, że tuż przed samym ślubem narzeczeni miewają wątpliwości. Czy dokonują dobrego wyboru? Czy wszystko pójdzie zgodnie z planem? Wspieramy słowami i robimy wszystko by przyszli małżonkowie proces przedślubny pokonali bezboleśnie i bezstresowo.

 

KOORDYNATOR  i SCENARZYSTA

W dniu kumulacji zadań do zrobienia, konsultant sprawnie koordynuje wszystkich podwykonawców. Jednocześnie odpowiada za dopilnowanie najmniejszych szczegółów jak zgodność dekoracji z zamówieniem, odpowiednia ilość krzeseł na sali, zastawę, ogólne przygotowanie sali na przyjęcie. Sporządza szczegółowy scenariusz uroczystości, dopilnowując by wszystko odbywało się w swoim czasie. Po wykonaniu wszystkich zleceń, rozlicza się z podwykonawcami w imieniu młodych.

   Powyżej wymienione role, to zaledwie te najważniejsze. Nie sposób wymienić wszystkich jego zadań, ponieważ praca konsultanta trwa kilka miesięcy. W tym czasie jest  przewodnikiem po trendach czy ślubnym savoir-vivrze. Przez cały czas dyspozycyjny by odpowiedzieć na każde pytanie, napisać setki maili, wykonać mnóstwo telefonów i odbyć wiele spotkań z podwykonawcami, a wszystko po to by jak najlepiej odzwierciedlić wasze oczekiwania i przygotować się do ich realizacji.

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2018 Wedding World
Wykonanie storny: PROPERART
FORMULARZ